torsdag 27 april 2017

Azul Mediterráneo - överraskande normalt

 photo IMG_20170423_155025_691_zpsdqvgjwjf.jpgEfter att spanat på flaskorna med blått vin ett tag kändes det till sist nödvändigt att testa. En flaska Azul Mediterráneo för 109 kronor fick följa med hem.

Jag förväntade mig något outgrundligt läskigt med smak av bubbelgum och syntet, typ. Döm av min förvåning när det visade sig vara en helt normal, lättdrucken Chardonnay. Ett okej sommarvin, skulle jag säga. Verkligen inte i toppklass men klart godkänt. Den klarblå färgen, som tydligen är "naturlig" så tillvida att den utvinns ur druvskal, gör inget åt smaken - så det här är en ren plojgrej. Men eftersom det finns väldigt mycket mer välsmakande vita viner där ute till ungefär samma pris så kan jag väl tyvärr inte säga att jag rekommenderar det här. Det är kul en gång, kanske. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar