lördag 8 oktober 2016

Robsal glasscafé i Farsta

 photo 13D315CD-734C-4B3F-BE65-014155F43B11_zpsoyexktby.jpg

När fiskaffären i Skogås lade ner öppnades i dess ställe ett pyttelitet glasscafé med det lätt osköna namnet Robsal. Det gick inte så bra för dem. De öppnade på hösten och missade den säsong då folk äter mycket glass och de hade liksom ingen alternativ vintermeny. Jag testade aldrig glassen då. Men nu har de öppnat i Farsta Centrum och vad jag kunnat se är det en del folk som hänger där. Om det hela kan bära sig under vintern återstår att se. I vilket fall testade jag och hustrun deras glass idag. Vi åt nutellaglass och glass med smak av vaniljpannacotta. Båda var utmärkta, när det fått stå några minuter och tina lite för det är visst väldigt kallt i Robsals pris. Kulorna kostar 25 kr st och det var det värt. Dessutom köpte jag en dubbelespresso där och den var klart anständig, så jag lär besöka stället igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar