söndag 1 maj 2016

Sköna Maj, välkommen!

 photo IMG_6108_b_zps0p2cm4tk.jpg

Hoppas alla haft en god Valborg och 1 maj. Själva invigde vi den nya månaden med 100% kalorier och massiv sockerchock hemma hos kompis Maria, som är duktig på att baka. Men målet är oförändrat: jag ska ner till min målvikt på 85 kg igen, som jag ju hade nått före jul men som hamnade på viss distans under en månads skörlevnad. Jag har cirka 4 kg kvar och det har inte hänt mycket på vågen under de gångna två månaderna eftersom jag och hustrun klarar av att hålla kaloriräkningen någorlunda strikt i veckorna, men helgerna har urartat lite för många gånger. Men jaja, det reder sig. 

Nu börjar det äntligen bli riktig vår ute. Då kan man börja käka lite annorlunda mat. Potatissallad och sådant. Nomnom! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar