torsdag 16 oktober 2014

Skärmaskin: Siemens MS70002N



Alla borde ha en sådan här! Åtminstone borde alla som likt undertecknad inte kan skära gurka rakt, än mindre skiva upp ett bröd i snygga och enhetligt stora bitar, ha en sådan här! Nu blir det rakt och fint framöver! Whooohooo!

Jag kollade in olika skärmaskiner hos några lokala vitvaruleverantörer och hittade till sist Siemens MS70002N på Sibabutiken någon kilometer från där jag bor. För 810 kronor fick jag tysk kvalitetsprodukt och jag är mycket nöjd med den. Det fanns billigare maskiner men de var inte alls lika robusta och den här apparaten kostade över tusen kronor på ex. Mediamarkt.

Siemens MS70002n fungerar som en mandolin, men är förstås motoriserad och det är ingen risk för att man hyvlar av sig fingertopparna eftersom de egna händerna är trygga bakom skydd av plast och metall. Lätt att använda. Jag har provat den på äpplen, tomater, lök och potatis idag - allt med gott resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar