tisdag 26 augusti 2014

Feta Draken är återuppstånden

Feta Draken är tillbaka från de döda - återuppstånden och förvandlad! Nu är den inte en fotoblogg utan istället viger jag den till ämnet mat och dryck. På grund av medicinska skäl som jag inte har lust att närmare gå in på har jag blivit nödgad att lägga om mina levnadsvanor för att gå ner i vikt. Det går riktigt hyfsat men en bieffekt av att jag inte längre ger mig själv tillåtelse att äta och dricka vad jag vill, när jag vill, är att jag blivit tämligen besatt av mat. Det man inte får, vill man ha desto mer. Men mat är inte min fiende - mat är min vän! Jag får fokusera på det som är gott och satsa på kvalitet istället för kvantitet. Mitt intresse för matlagning och saker som smakar gott har aldrig varit större än vad det är nu.

På den här bloggen kommer jag skriva om allt möjligt som har med mat och dryck i alla varianter. Jag kommer blogga om inläggningar och efterrätter, om kaffe och vin, om varma och kalla rätter. Jag kommer blogga om matställen jag besöker och jag kommer dela recept.

Med vänlig hälsning / Jonatan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar