lördag 3 oktober 2015

Tre nya monster

 photo IMG_1550_b_zps1gq9uaws.jpg

Energidrycker är inget man ska ge till småbarn och man ska vara medveten om att det är väldigt mycket koffein i dem. Jag ser dem mycket just som läskande alternativ till att dricka kaffe.

I ICA-butikerna där jag bor har de nu fått in tre nya sorter av energidrycken Monster. Precis som Monster Lo-Carb är det här extremt kalorisnåla, sockerfria drycker. Räknar man kalorier behöver man faktiskt inte bokföra dessa drycker, så lite energi är det i dem - vilket kan låta lustigt, med tanke på att det ju handlar om energidrycker

Monster Ultra smakar citrus och grapefrukt. Den har en fylligare smak än vad jag väntade mig. Den är inte lika massivt sötad som Monster Lo-Carb och den har praktiskt taget inget av den där lilla unkna tonen som finns i de flesta energidrycker, i synnerhet den absolut vidriga Red Bull. Den lille bartendern i mig vill hälla tequila i den.

Monster Ultra Red smakar tranbär, granatäpple och en aning av mörka körsbär. Den är så pass söt att man inte får med något av det sura i tranbären. Den har heller nästan ingen energidrycks-unkenhet, så uppenbarligen har Monster lärt sig hur man får bort den trista bismaken. Ska man sprita upp den här på något vis blir det väl antagligen med vodka eller så använder man den i en sorts turbovariant på Cosmopolitan...

Monster Ultra Sunrise är i mitt tycke den sämsta av de här nya monstersorterna, fast inte dålig. Den smakar som Fanta Zero Apelsin. Den är inte äcklig eller så, den är bara lite ointressant. Men även här har Monster lyckats undvika mer än en liten aning av den tidigare nämnda unkenheten...

Ultra och Ultra Red rekommenderas varmt och jag kommer köpa fler av dem ögonabums. Trevligt med ett alternativ till Monster Lo-Carb med sin massiva sötma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar