söndag 4 oktober 2015

Turbocosmo

 photo IMG_1593_b_zps7x572md5.jpg

Jag är fullt medveten om att det här är rena barbariet - men jag kunde inte låta bli att testa att blanda ett slags perverterad Cosmopolitan på den nya Monster Ultra Red.

Man bygger drinken i ett grogglass fyllt till 3/4 med is.

5 cl vodka

3 cl Cointreau, triple sec eller annan apelsinlikör
2 cl limejuice
Toppa upp med Monster Ultra Red

Rör med lång sked så att allt blandas.

Det är absolut ingen idé att använda bästa vodkan till denna drink, smaken av den blir närmast fullständigt maskerad. Jag använde min flaska Absolut som det sällan går åt något av eftersom jag inte tycker den är god - men i den här blandningen försvann den helt. Det man känner är smaken av den söta energidrycken (söt tranbär, granatäpple och lite körsbär) och apelsinlikören. Vodkans bidrag är endast att öka alkoholstyrkan. 

Efter att ha gjort ett glas med Cointreau provade jag göra ett till med Blå Curacao istället - och då blev drinken mera blålila men smakade precis likadant.

Gott? Ja... Alltså; det här går utmärkt att dricka. Det är inte det. Efter att ha provat känns det dock som en bättre idé att dricka en riktig Cosmopolitan först och senare, om man behöver lite koffein, ta ett kallt Monster. De gör sig bättre åtskilda än hopblandade, helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar