onsdag 13 juli 2016

Dragons Breath

 photo IMG_6535_b_zpszh0ock3u.jpgDet blir visst mest drinkar på bloggen just nu. Förklaringen är lättja. Vi har inte haft ork med en massa matlagningsexperiment utan ätit enkel plockmat, färdigköpt paj och återanvänt massor med gamla recept. I sommarvärmen är det däremot extra kul att blanda ihop svalkande drinkar...

Den här drinken - DRAGONS BREATH - fann jag receptet till på Dragonbloods Facebooksida. Det är alltså inte jag som hittat på den. Originalet innehåller, förutom Dragonblood förstås, melonlikören Midori. Jag har ingen sådan utan använde Cartron Melon istället. 

Drinken byggs i glas med is.

4 cl Dragonblood

2 cl melonlikör
Toppa med granatäpplejuice.

Använd riktig granatäpplejuice inte granatäppledryck - det är stor skillnad på smak mellan de två.

Jag förväntade mig att den här drinken skulle smaka gott, utifrån ingredienserna, men blev faktiskt överraskad över hur väldigt god den var. Fyra rejält feta drakar av fem möjliga. Den här gör jag hemskt gärna igen! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar