söndag 17 juli 2016

Matdagbok: Söndag

Jag nådde min målvikt sent i höstas. Sedan gick jag upp en massa kilon under julen, nyårs- och trettonhelgerna och under Madeira-semestern. Orkade helt enkelt inte hålla disciplinen och mat är ju så gott. Lyckades sedan gå ner hälften av det jag gått upp men sedan var det som förgjort. Jag och hustrun var båda tröttkörda och hade det slitigt på våra arbetsplatser. Således blev det för mycket tröstätande och... Sedan kom sommarsemestern. och jag gick upp nästan allt jag lyckades gå ner under våren. Således befinner jag mig nu åtta kilo från målvikten.

DAGS ATT TA NYA TAG! Kaloriräknandet ska skötas ordentligt nu.

Vad äter jag en vanlig söndag när jag inte får gå över 1640 kcal per dygn? Svar:


Frukost: En gainomax-bar med hallonsmak. En kopp kaffe. Ids inte lista allt annat kaffe jag dricker en vanlig dag.

 photo IMG_0676_zpsqgxhnek4.jpg

Lunch: En rostbiffsmacka med basilikasenap och egeninlagd smörgåsgurka, samt en sallad med tomat, gurka och machésallat med balsamicovinäger. Till det dracks kalorifritt Monster. 

 photo IMG_0662_zpsonrecu5h.jpg

Middag: Rostas, tärnad potatis, ett pocherat ägg, kräm på creme fraiche och sötstark senap och så lite tomater. Sockerfri läsk. 

 photo IMG_0674_zpswyjs2ogi.jpg

Efterrätt: En Monkey Gland.

 photo IMG_6487_b_zpstgfvvjta.jpg

Kvällsmat: En kopp te och två babybell-ostar.


 photo IMG_0702_zps4oibl8t0.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar