torsdag 3 december 2015

Hibernation Ale

 photo hibernation_zpsz4cig3t8.jpgÖl är ju alltid trevligt men ibland känns det mer passande än annars och så här års är mörka, mustiga brygder precis vad man vill ha. Hibernation Ale slump-plockade jag upp för att jag gillade etiketten men det visade sig vara ett riktigt bra köp.

För knappt trettio kronor per flaska får man "Maltig smak med sötma och tydlig beska, inslag av torkad frukt, vörtbröd, knäck, kaffe och choklad" [systembolaget, 11332]

Det här är ett säsongsöl. Bryggeriet i Colorado gör det sedan 1995 inför advent-jul-säsongen men inte annars. 

Jättegott. Jag tycker fortfarande att en Grimbergen Ambrée eller en Gulden Draak är att föredra men det här är nästan uppe i samma klass. Nu har jag ett flak Dirty Bastard att avnjuta under kommande månad så jag lär väl inte köpa mer Hibernation Ale - men jag kan varmt rekommendera den. 

Värt att notera: 8,7% och 261 kcal per flaska. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar