fredag 11 december 2015

White Peach Belgian Ale Cocktail

 photo IMG_3166_b_zpsuazajsaf.jpg

Receptet väckte min nyfikenhet men jag var inledningsvis skeptisk. Persikolikör, apelsinjuice och veteöl? Jag som inte ens gillar veteöl... Men hur som helst: något i kombon fick mig misstänka att det kunde finnas en chans till ett välsmakande resultat. Efter att ha testat White Peach Belgian Ale Cocktail så kan jag meddela att den är god. Först lite märkligt - men sedan blir den bättre och bättre. Inte en klockren fullpottare men faktiskt inte pjåkig alls! Känns dock som en drink för varma sommarkvällar, så jag kommer nog inte blanda ihop någon igen inom närmsta tiden. 

I ett stort glas (ölglas, stor konjakskupa) med is, häll ner:

5 cl persikolikör [Peachtree, 86533]
1 dl apelsinjuice [Bravo]
33 cl belgisk veteöl [Kronenbourg 1664 Blanc, 1514]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar