onsdag 22 oktober 2014

Italian BMT



Det här är givetvis inte hälsokost någonstans - men en halv Italian BTM på ljust bröd på Subway är faktiskt inte mer än 410 kcal*. Och det är för mig, som nu äter 1900 kcal per dag, en acceptabel lunchmacka. Den är god, tycker jag. Inget märkvärdigt, inget fantastiskt, inget som får en att brista ut i "O, Store Gud" eller "Här är gudagott att vara" - men god nog. Finns tyvärr inte i Skogås där jag jobbar men det är inte så långt till Farsta...

BMT är Subways mest sålda smörgås i Förenta Staterna. BMT står för "Bigger, Meatier, Tastier" och på mackan har vi pepperoni, salami och skinka. Jag föredrar min med kryddig ost (pepperjack cheddar?) och med alla erbjudna grönsaker utom den förbaskade isbergssallaten. Jag har tröttnat stenhårt på denna smaklösa, meningslösa sallat. Jag skippar, för att hålla ner kalorierna, dressingen - men lite salt och peppar har ingen dött av.

* =Jag utgår från den amerikanska kaloriräkningen, som inkluderar ost i mackan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar