tisdag 28 oktober 2014

Krubberiet i Länna



Ett stenkast från där jag jobbar (i Skogås) ligger Länna Handelsområde; ett jättefult område där Mediamarkt, CityGross, Elgiganten och andra stora varuhus håller till. Men där, bredvid Jysk (där jag för övrigt gjorde ett riktigt fynd i form av vinhyllan "Malt"), hittar man också Krubberiet. Jag var där och åt för första gången idag. Stället har blivit omskrivet, helt nyligen så i lokaltidningen Mitt i Huddinge: "Artur gör korv till en delikatess" [PDF]

Sjung lovsång alla länder - vilken korv! Jag åt en Polsk Vitkorv kryddad med torkad mejram och pressad vitlök, i ett frasigt franskbröd fyllt med surkål, saltgurka och galet stark senap. Tar gärna mildare senap nästa gång men korven var den godaste korv jag någonsin haft nöjet att sätta tänderna i. Helt sanslöst god. Galet god. Tokigt god. Hysteriskt god. 

Krubberiet finns på Facebook och Instagram under det namnet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar