onsdag 15 oktober 2014

Grönstedts Extra - solsken på flaska

Jag fick tillbaka pengar för en försäkring som inte längre behövs och den oplanerade extraslanten investerade jag bland annat i en flaska Grönstedts Extra (241). 

Jag kan för lite om konjak för att egentligen uttala mig men jag har sett många tala om Extra som en av de mest prisvärda konjakssorterna på marknaden. Den är inte den bästa; men den är mycket bra - och du får mycket pang för pengarna

Konjak dricker man för smaken och dålig konjak smakar bara rävgift. Det här, mina vänner, är solsken på flaska. Gillar man inte konjakskaraktären lär man inte gilla den här heller men här finns toner av vanilj och citrus och kanske rent av någon aning av nöt och... choklad?

En liten mängd (c:a 4 cl är lagom) hälls i en konjakskupa och värms i handen. Du dricker med andakt och under tacksägelse, vördnadsfullt och värdigt. 
Om du ens tänker tanken att använda Extra för att grogga på förtjänar du fängelse eller landsförvisning. 

409 kronor på Systembolaget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar