söndag 18 oktober 2015

Camden Park Shiraz Grenache

 photo camdenpark_zpsybbggajc.jpgUtomordentligt trevligt lågbudgetvin, detta! Jag förväntade mig, med utgångspunkt från prislappen på blygsamma 69 kr, att få en flaska med acceptabelt men på intet sätt minnesvärt vin. Men Camden Park [6250] visade sig vara överraskande bra och definitivt något värt att köpa igen. Det är alltid roligt när man kan hitta ett gott vin som inte ruinerar en...


Camden Park är fruktigt och fylligt utan att tillhöra den mest robusta kategorin. Det är mjukt men i mitt tycke alls inte mesigt. Massor med smaker som minner om olika bärsorter. 

Jag ska då erkänna att jag bara testad det ihop med en enda maträtt - nämligen Pulled Chicken. Eftersom bolaget rekommenderar vinet till fläsk- och buffémat så tänkte jag att det säkert skulle passa till något sött. Kycklingen har ju kokats i BBQ-sås. Och det fick förträffligt. Som vinet som redan nämnts är tämligen billigt så är det ju nu bara att köpa på sig ett par flaskor till och se hur det går ihop med lamm, skinka, grönsaker med mera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar