torsdag 29 oktober 2015

Det mexikanska melonmonstret

 photo IMG_2205_b_zpsrfnbfdyb.jpgEn drink till inspirerad av Tipsy Bartenders Cactus Cooler. För att göra denna tar du ett stabilt dricksglas och häller helt enkelt i ingredienserna, väl kylda. Du kan förstås ha is i om du vill men den här törstsläckaren slinker ner snabbt och är bara vätskorna kylskåpskalla behövs inget fruset vatten.

1/2 glas Monster Ultra (vit)

1 skvätt tropisk juice
25 cl Tequila Reposado
25 cl Melonlikör

Blanda runt ordentligt. 

Fruktigt, sött och godis. Mycket trevlig och lättdrucken historia. Inte överdrivet minnesvärd och Mandarin Cooler är fortfarande bäst, men... Denna är bra!

För övrigt:

Tequilan jag använde var Corralejo Reposado, inköpt i Lettland på Riga Sprits & Wine. Annars har jag brukat använda Agave de Oro [86341] som i skrivande stund är slut hos leverantören. 

Som melonlikör har jag under det gångna året använt DeKuyper Melon [80632] - som smakar grodskinnsmelon. Nu tog den precis slut och jag testade i stället en Cartron Melon Green [86779] men den var faktiskt inte lika god. Smakade i ren form mer syntetiskt och lika mycket krusbär som melon. Men den fungerade bra i drinken.



2 kommentarer:

  1. Jag älskar (!!!) din blogg! Helt fantastiska inslag i en annars så grå vardag! TACK!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de värmande orden Pontus! Roligt att du uppskattar min blogg! :-)

      Radera