måndag 20 juni 2016

Piscola

 photo IMG_0512_zpshlgz4xxp.jpgDet finns tydligen många drinkar som kan kallas piscola - men basen är förstås, i samtliga, den peruanska eller chilenska druvspriten Pisco. Jag har än så länge bara testat märket Lapostolle, som är chilenskt. Den smakar absolut apvidrigt i ren form. Totalt odrickbar! Men drar man i limesaft och sockerlag i den till en Pisco Sour så gillar jag det. Hur som: Piscola är en grogg på pisco och någon form av coladryck men kan också göras med ginger beer, ginger ale eller rent av annan läsk. Men jag testade nu att göra en på 4 cl av sagda Lapostolle och en halv flaska utsökta Boylan Cane Cola. Resultatet blev... Alltså... Det smakar otroligt märkligt. Halva jag vrider mig i avsmak och undrar vad det är för ohygglig petroleumprodukt jag förgiftar mig med - andra halvan grymtar manligt, nickar mot glaset och säger "muy bien". Jag tror att det här är en sådan där smakkombination som man antingen avskyr passionerat eller tycker är jättekul. Varning alltså. Du kan gilla det. Eller så hatar du det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar