onsdag 14 januari 2015

Smoothie: banan och mirabeller



Hustrun köpte frusna mirabeller åt mig på Picard, så morgonens smoothie fick bli en med 100 gram av dessa, plus 2½ dl lätt vaniljyoghurt och en banan. Energivärdet för denna kombo beräknas till 289 kcal, vilket får duga.

Jag ska villigt erkänna att jag aldrig ens hört namnet "mirabeller" innan påsen med dem hamnade i frysen. Svenska wikipedia skriver: "En grupp av krikon som tillhör arten plommon i familjen rosväxter". Å andra sidan beskrivs krikon och mirabeller som två olika underarter av plommon, så låt oss helt enkelt säga att det är något slags plommon så blir allt enklare, okej? Gott var det hur som helst. 


Min mixer/blender är för övrigt en Wilfa Bl-1200. Intresseklubben antecknar, hoppas jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar