torsdag 1 januari 2015

Modifierad P2

 photo IMG_7842_b_zpsdd30c7c1.jpgVarför denna drink heter P2 har jag ingen aning om men den är sliskigt grillfest-mitt-i-sommaren-god med stark smak av gröna, syrliga äpplen och söt vanilj. I originalet ingår utöver ingredienserna nedan även lite limejuice, men den rationaliserade jag bort eftersom jag inte tyckte den tillförde något positivt. Drinken byggs i ett Highballglas med is. För min "modifierade P2" behövs, i ordning:

3 cl Sourz Apple [654]

3 cl Absolut Vanilia [160]
7up (Sprite går lika bra)


Jag försöker i möjligaste mån använda lågkaloriläskedrycker när jag gör drinkar, men det fungerar inte alltid. 7up light och Sprite Zero fungerar utmärkt till P2 - men när jag försökte blanda en med sockerfri lemon/lime från Sodastream blev resultatet otroligt blaskigt och trist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar