onsdag 14 januari 2015

Wilfa Bl-1200

Blender, mixer, matberedare - vad du nu än vill kalla det för... Jag köpte den här på SIBA för ett tag sedan: en Wilfa BL-1200. Numret indikerar effekten i watt men det jag var intresserad av var en robust konstruktion, förmågan att krossa is och ett rimligt pris. Den här maskinen ligger på 700-800 kronor i handeln och det tycker jag är rätt rimligt, förutsatt att den håller, förstås.

Jag skulle inte använda Wilfan till att krossa is till drinkar med för det den gör är snarare sörja än kross. Men den är utmärkt att göra milkshakes och smoothies i och har ett särskilt smoothieprogram som man enkelt startar med ett knapptryck. En mycket bra funktion är också rengöringsprogrammet. Det fungerar alldeles utmärkt; man slår i vatten och kör på sedan heller man ut sörjan och de rester som sedan är kvar är då lätta att diska ur.

Nackdelar: tung och högljudd.

Än så länge är jag mycket nöjd med Wilfa. Så jo, jag rekommenderar den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar