måndag 19 januari 2015

Narwhal

 photo Narwhal_zps1909d8ce.jpgI går var jag inne i stan och jagade val... Narwhal! Det skulle ha funnits 46 flaskor på Nybrogatan men de var slut allihop. Lyckligtvis fanns några kvar på Drottninggatan... Fem flaskor står nu i min hylla. Det var allt jag hade råd och ork att släpa hem. 

Narwhal är ett utomordentligt gott, mörkt öl (en stout) från Sierra Nevada. Nu har det utgått från bolagets sortiment men jag hoppas det kommer tillbaka, för det här är fina grejor! 


"Komplex smak med tydlig beska och viss sötma, inslag av tamarind, choklad, kaffe, fikon, sirap och lakrits" skriver Wicked Wine som importerade den till Sverige. Man kanske ska uppvakta dem med förfrågningar om att importera nya partier?

I vilket fall: jag har aldrig varit imponerad av Sierra Nevadas Pale Ale, som väl är den mest kända sorten från det bryggeriet i det här landet, men Narwhal var tokigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar