måndag 10 november 2014

Grey Poupon gammaldags fransk senap


När jag var liten gillade jag inte senap alls. Numera äter jag det med förtjusning men jag är inte jätteglad i de där starka dijonerna som fräter sönder näsan. Lite mildare får det gärna vara.

En senap som jag tycker är precis lagom stark och inte för söt är Grey Poupons Old Style. Det är inte den senap jag väljer att ha på skinkmackan till jul men vill man exempelvis göra en snabb sås som passar bra till ugnsgrillad kyckling kan man ta en burk matyoghurt och slänga ner en eller ett par matskedar Old Style i den. I en dressing till en varm potatissallad är den också helt perfekt. Och ska man göra en rostbiffsmacka är det mycket gott att smeta denna grovkorniga senap på brödet först!


Precis som man alltid ska ha en flaska Worcestershiresauce i kylskåpet och salt och peppar på kryddhyllan ska man också alltid ha en burk Grey Poupon hemma.

Upprepar: alltid en burk Grey Poupon på lager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar