tisdag 18 november 2014

Lunchmacka på 400 kcal



Okej. Vad för lunchsmörgås får man för 400 kcal?

Tja, du kan få en sådan här. Eller rättare sagt två sådana här, för det är bara halva smörgåsen du ser i bild. Det är en "friskusbulle" från ICA (vete- och rågbröd blandat, lite solrosfrön som dekoration, några russin i också) cirka 160 kcal för 80 gram) skuren i två delar. På varje halva har jag smetat en full matsked med senap (Grey Poupon). Jag har två sorters skinka på men det var egentligen inte planerat utan blev så eftersom jag upptäckte lite rester hemma som var nödvändiga att äta upp. Jag hatar att behöva slänga mat. Således fick jag en skum blandning av gästabudsskinka och härlig långrökt skinka på sammanlagt åttio gram. På detta lite skurna plommontomater (men jag åt förstås hela asken på 125 gram, det är inräknat i de 400 kalorierna). Ta inte för mycket tomater, det blir för slafsigt! Och så 30 gram med 17% Grevéost.

Mycket gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar