söndag 13 september 2015

Oreo Original

 photo oreos_zps6apxuc92.jpg

Emellanåt vill monster ha kaka - och då gäller det att hitta en som ger så mycket pang som möjligt för kalorierna. Den ska vara god, smaka sött men inte för sött och samtidigt ha en viss substans och tyngd. 

En bra kaka som jag tycker ger mig allt det där jag frågar efter är Oreo Original. Förut gick dessa amerikanska kakor bara att hitta i specialaffärer men nu finns de på alla möjliga ställen om inte överallt. 

Det är den bästsäljande kakan i USA sedan den kom ut på marknaden 1912. Det förvånar mig inte. Det är en utmärkt kaka: chokladkex med god, gräddig fyllning. 53 kcal / kaka gör att jag utan att behöva överanstränga min "dagsbudget" av kalorier kan få tre Oreos till eftermiddagskaffet, om jag vill. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar