torsdag 24 september 2015

Ozean Haze

 photo IMG_1386_b_zpsz5vtpwth.jpg

En riktigt skum drink denna. Första klunken var förvirrande och smaken kändes märklig och lite onaturlig. Sedan satte den sig och mot slutet av glaset var jag nästan kär i Ocean Haze. Receptet är från den skräniga och översexualiserade kanalen Tipsy Bartender på Youtube. Anledningen till att jag skakade ihop oceanen är att jag ville testa Hpnotiq.

Ja, den heter så. Hpnotiq. Den har nr 788 i Systembolagets sortiment, tillverkas i Frankrike och är en vodkabaserad likör med konjak och bär. Den är söt men samtidigt så syrlig att den inte alls är sliskig. 

Ozean Haze består av lika delar:

Hpnotiq
Malibu kokosnötsrom
Vodka 

Man skakar dessa ingredienser med is, häller upp i kylda glas och slår på en skvätt Blå Curacao.

Jag gjorde den på 2or. Hade gärna tagit en större men då Hpnotiq är rätt svårt kaloririk rockade drinken ändå loss på uppåt 200 kcal, så det fick vara nog. Ska gärna göra den igen och prova en variant med vit rom istället för Malibu också, för att se hur det blir. Kokossmaken är stark och alla gillar ju inte den, även om jag gör det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar