fredag 7 augusti 2015

Cantina Laredo Covent Garden

 photo Cantina Laredo_zpsic7o8kph.jpg

Det har inte blivit något postat här på flera dagar... Jag har nämligen varit i London. Där har det spenderats gräsligt mycket pengar på god mat och dryck. Ett ställe vi gästade och som jag mer än gärna kommer återvända till är Cantina Laredo i Covent Garden (St Martin's Lane nr 10). Mexikansk gourmetmat, jo - jag tackar, jag! Det gjorde inte ont någonstans och priserna var inte astronomiska heller, även om pundet är starkt och därmed dyrt just nu i skrivande stund. 

Även om det inte med nödvändigtvis är så att kvalitén på Margaritas skvallrar om kökets och barens förmåga i övrigt så började min kväll på Cantina Laredo mycket bra med en utmärkt "Casa Rita Margarita", vilket helt enkelt var en margarita gjord på El Jimador Reposado Tequila (en god 100%-agave, finns inte att köpa via systembolaget) och med lite sockerlag i, vilket jag också brukar köra med hemma [se här]. 

Skippade förrätt och gick direkt på huvudrätt i form av en rätt som kallas Carne Asada y Camarones, som var en tunn köttbit med en Chimichurrisås på, samt små svampar och baconlindade stekta räkor! Hur gott som helst. Till den åt jag knasigt färsk guacamole (den gjordes vid sidan av bordet, inför våra ögon) och något som hette Calabacitas - en utsökt röra med bitar av zucchini, majs, tomat, jalapeños tillsammans med ost och grädde.  

Till maten dracks Flagstone Longitude [79028], sydafrikansk Shiraz. Utmärkt. Passade fantastiskt till det jag åt. 

Efterrätt blev för min del en fantastiskt god äppelpaj med kanelglass. Pajen värmes (i lite vaniljmjölk?) på ett hett järnfat invid bordet. Häftigt och det genererade en massa härlig doft också. Till detta kaffe (okej, men inget märkvärdigt) och en liten, dyr och synnerligen trevlig skvätt Don Julio 1942, en lagrad Tequila. Finns inte att köpa i Sverige, även om man kan få tag på några andra sorter Don Julio via Systembolaget.

Servicen var utmärkt på Cantina Laredo.

Riktigt toppenställe! Fem feta drakar i Sombrero av fem möjliga! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar