söndag 2 augusti 2015

Snyggare än god

 photo IMG_0115_b_zpsnxarduir.jpg

Tyvärr gäller för många drinkar att de ser bättre ut än de smakar, även när man kör spartanskt och plockar bort dekorationerna. Den här är ett bra exempel. Den heter "Black Night". Jag fann den på Deviantart och fick receptet av fotografen. Bilden han lagt ut är skitsnygg [här]! När jag blandade ihop den Svarta Natten blev den inte riktigt lika tjusig, får man väl lugnt säga. Men den ser ändå god ut. Tyvärr smakar den riktigt, riktigt skumt på ett inte helt kul sätt. Drinken skakas ihop i shaker med is och silas i ett glas. Ingredienserna är:

20 ml Becherovka
20 ml rom (jag tog Olokun)
10 ml persikolikör (jag tog Peachtree
30 ml blåbärssaft

Fruktansvärt märklig blandning mellan kanel och bitterhet hos Becherovkan, den tydliga romsmaken, sötman hos persikolikören och den distinkta blåbärssaften som tyvärr inte alls gick bra ihop med det andra utan gav en unken eftersmak. Det ska till en mycket speciell gom för att uppskatta den här mixen. Den känns kaotisk, spretig och bara allmänt märklig. Ibland undrar jag om vissa receptmakare helt enkelt bara kombinerar saker med slumpgenerator... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar