måndag 23 februari 2015

Marockanskt mintte, typ.

 photo IMG_8143_c_zpsyzlyfzfx.jpgNej, jag har inte varit i Marocko och druckit äkta vara och jag vet att det här inte är autentiskt heller - men det är inspirerat av ett recept på riktigt marockanskt mintte.

I ett kaffeglas från In och Finn hällde jag 20 gram sukrin - det innehåller inga kalorier alls och det går utmärkt att använda istället för socker i ett sådant här sammanhang. Sedan lade jag i en kvist mynta och en tepåse Arvid Nordquist Green Chai. På med 2 dl hett vatten och sedan fick det dra i tre minuter innan jag tog upp påsen och rörde om ordentligt.


Mmmm. Kryddigt, mintigt, sött och gott! Teet smakar av ingefära, kardemumma och kanel. Myntakvisten ger mycket smak den med.

Sötning i förhållande till vattenmängd 1:10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar