söndag 15 februari 2015

Mega Zin Zinfandel

 photo megazin2_zpsqmkwufqy.jpgDet här goda vinet drack vi till gårdagens bastanta middag och det gjorde inte ont någonstans! Mega Zin Zinfandel har nr 70645 på Bolaget och kostar 91 kronor. Det är det definitivt värt.

Det rubriceras som "fruktigt och smakrikt" och ja - det är det. 

"Generöst fruktigt och smakrikt med inslag av björnbär, blåbär och plommon som är lagrat på amerikansk ek för att maximera smaken och ge vinet en ton av choklad och kaffe." (Oenoforos)

Om det var kaffesmak i det så missade jag den men jag kände definitivt de fruktiga tonerna som drog mot blåbär och björnbär. Jag antar att den lilla sötman i vinet är det som importören kallar plommon. Hur som helst: ett riktigt bra köttvin med mycket smak utan att kännas överdrivet. Av mindre relevans i sammanhanget men samtidigt inte helt oviktigt är att etiketten är snygg och det var den som drog mina blickar till flaskan när jag såg den i hyllan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar