måndag 6 april 2015

Starbucks Veranda Blonde Roast

 photo IMG_20150402_124640_zpskobctguz.jpgSådär. Påsken är över och första schemalagda bloggpost ut får bli denna, om kaffe. Jag har tänkt att prova mig igenom Starbucks bestånd av kaffebönor till försäljning, eftersom priserna är okej. 
Först ut var Guatemala Antigua och den gillade jag och köper gärna igen. Nu till Veranda Blonde Roast. Efter två koppar av den säger jag: Nej. 

Verandan är inte min smak. Jag kan dricka det - och jag tänker självfallet inte slänga en massa bönor - men jag tycker det är för lite för bittert, med en oväntad syrlig eftersmak som lämnar en lätt känsla av hårighet och tandläkar-bedövning på tungan. Detta utan man kompenseras av en rik, huvudsaklig smak - tvärtom är denna, enligt mitt förmenande, lite i klenaste laget. Det är ett väldigt neutralt kaffe och därför är det ointressant. Antar att det kanske kan fungera väl som bas för något slags godiskaffe med en massa grädde, extra smaksättning och socker. 

Så nej, jag kommer inte köpa Veranda igen. Guatemala Antigua och alla Espressohouse-sorterna [här] [och här] är bättre än detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar