torsdag 9 april 2015

Ett glas och dess innehåll

 photo IMG_20150405_231949_zpsoo5zfoa9.jpgFör en liten tid sedan köpte jag fyra stycken 20 cl-glas. Det är ett lämpligt format på glas för vissa drinkar och även om jag är väldigt förtjust i mina tunga Jägermeister Longdrinkglas så är det kul med variation och vissa saker känns av någon outgrundlig anledning fel att ha i Jägerglas. De nya glasen är från Sea Glasbruk och kallas Statement Earth. De är gjorda av returglas. Jag antar att det skulle ha gett mig en massa hipsterpoäng om det inte varit för att jag inte kände till detta när jag tryckte på beställknappen på Torebrings Webshop.

Hur som: trevliga glas. Gillar dem verkligen. Passar mycket bra att dricka Tjeckisk Betong i, eller varför inte en liten Ricard med is? Pastis, alltså. På bilden är dock glaset laddat med polsk bisongräsvodka - Zubrówka (86820) -och Indian Tonic Water. En trevlig kombination.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar