lördag 11 april 2015

Sommardricka: Marinella och 7up

 photo IMG_8541_b_zpsrv5rhpok.jpgJag fick för en tid sedan en urgammal (oöppnad) flaska Marinella av en kompis. Hade aldrig druckit denna finska bärlikör tidigare men gillade den. Nu har jag forskat på nätet efter recept på drinkar man kan göra med den och inte hittat mycket. Det jag däremot hittat är enormt mycket förakt mot såväl drycken som mot folk som gillar den. Jag förstår det verkligen inte. Den är ju god; söt och fruktig - härlig kombination av apelsin, äpple, hjortron och ingefära! Men uppenbarligen är jag en alkoholiserad finsk bridgekärring på semester på Kanarieöarna för enligt förstå-sig-påarna är det tydligen bara sådana som gillar den. Jag kan dock konstatera att de som uttrycker sig mest nedlåtande verkar vara samma personer som tycker att Redbull och Vodka är en bra kombination och med andra ord har de ingen vettig smak alls...

Drinken på bilden är ett experiment:

6 cl Marinella och s
aften från en halv apelsin i ett glas med is och skivor av apelsin och äpple. Sedan toppar man upp med 7up (light) och rör om lite. Jag tror detta kommer göra sig bättre som bål än som drink men jag gillade smaken. Namnamnam! 

Marinella har nummer [8383] på Bolaget och verkar finnas överallt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar