måndag 14 mars 2016

Blue Raspberry Energizer

 photo IMG_5061_b_zpshviec7m1.jpgVi talar om en blandning av energidrycken Monster Ultra och en hemkörd hallonvodka som färgats blå med karamellfärg. 3-4 cl sprit, en halv burk energidryck.

Hemkörd hallonvodka? Ja, vodkan är självklart inte hembränd. Jag hade en flaska Saaremaa kvar sedan jag var i Tallinn och köpte ju in denna estniska lågbudget-vodka just för att ha att testa smaksättningar på. Jag tog fem deciliter av vodkan och smaksatte den med en tesked hallonessens som jag köpt från Stockholms Aeter- och Essencefabrik. Bra grejor, med andra ord. Sedan gav jag det hela kulör med en halv tesked blå karamellfärg och skakade om. I sig själv är den blå hallonvodkan inte särskilt god - men tillsammans med den söta grapefrukt- och citrussmaken i Monstret blev den riktigt, riktigt trevlig.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar