lördag 5 mars 2016

Italiensk tomatsoppa

 photo atomatsoppa_zpsheouy2xq.jpgJag behövde häromdagen en snabb och enkel lunch och eftersom jag tycker om Felix Gulaschsoppa så testade jag deras Italienska Tomatsoppa i enportionsförpackning. 

Och... Jämrans! Det var betydligt godare än jag väntat mig! Jag har aldrig varit någon stor fantast av tomatsoppa. Jag gillar det, men inte så att jag blir direkt sugen på det spontant, när jag går runt och drömmer om mat. Men den här soppan var, i synnerhet för att vara färdig-i-burk, makalöst god. Jag skall med glädje äta den igen. För kaloriräkningens skull är den också trivsamt hanterbar med 316 kcal för en portion.

Grattis Felix; ni förtjänar gratisreklam från den här bloggen, för ni har gjort en bra produkt. Soppan är mycket smakrik och har en härlig konsistens!

Dock, som i fallet med all grönsakssoppa: det behövs något vid sidan av för att man ska stå sig lite längre. I mitt fall blev det ett par babybel-ostar, andra skulle säkert föredra bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar