lördag 12 mars 2016

The New Miu Cocktail

 photo IMG_4968_b_zpsscodek63.jpg

Jag hittade det här receptet på Absoluts hemsida, men jag tyckte det passade bättre med ett cocktailglas istället för ett highballglas - och eftersom jag inte gillar den där bismaken av hembränt som spökar i Absolut Vodka så valde jag att använda Stolichnaya [95] istället. New Miu dök upp när jag googlade efter drinkar med hallonlikör. Jag har nämligen köpt en flaska De Kuyper Raspberry [86944och ville göra något roligt med den. 

Du behöver:


4 cl vodka
6 cl ananasjuice
2 cl campari
2 cl hallonlikör

Skaka eller rör ingredienserna med is och sila upp i ett kylt glas. 

Resultatet är en mycket intressant historia. Smakerna kommer framförallt från camparin och hallonlikören - drinken är söt, bärig och malörtsbitter på en och samma gång! Jag kände ingen smak av vodkan, den är helt kamouflerad och bidrar bara till att ge drinken lite oumpf. Ananasjuicen känner man svagt men den är nog mest spädning och bulk, så att drinken inte blir för liten. Jag tror jag skulle vilja öka hallondosen eller minska camparin något till nästa gång jag provar den här, för jag tyckte malörten blev aningen dominant. Men på det hela taget är det här en väldigt god och trevlig historia. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar