måndag 22 juni 2015

Ginger Joe

 photo gingerjoe_zps24hc7k8z.jpgDet här är definitivt favoriten bland ingefärsöl just nu! Testade den i Estland när jag var där och upptäckte till min förtjusning att den fanns här i Sverige - och på mitt lokala bolag - också. Ginger Joe är lagom söt och har inte den väldigt starka ingefärssmak som gör Thomas Henry Ginger Beer a bit too much emellanåt. Den är något mildare i smaken än den utmärkta, alkoholfria John Crabbie & c:o Traditional Cloudy och den har - Gud ske pris - ingenting av den unkna bismak som tyvärr finns i Crabbie's Ginger Beer 4%. 

"Söt smak med tydlig karaktär av färsk ingefära, inslag av citrus och päron" skriver Systembolaget [88018

Ginger Joe är jättegod att dricka som den är, rejält kyld. Jag tycker den fungerar som måltidsdryck också. Den är finemang i en "Hästnacke" med brandy och Angostura. Jag har ännu inte testat den i Herbal Mule men ska förhoppningsvis kunna åtgärda det snart, och då rapporterar jag förstås om resultatet.

Ginger Joe har en kul etikett också!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar