onsdag 11 mars 2015

Sushi Shop på Storgatan

 photo IMG_20150311_154241_zpss5elytls.jpg

Jag äter mer än gärna sushi och jag kan äta det ofta - verkar aldrig tröttna på det. Det är nu inte världens kalorisnålaste mat (12 bitar är uppskattningsvis 516 kalorier) även om det inte på något vis är i pizza-klass och tyvärr blir jag alltid lite, ibland mycket, sötsugen av det. Men det är gott och jag inbillar mig att det är bra att äta fisk.

Alla sushi-ställen är verkligen inte likvärdiga i kvalitén och hur bra maten smakar beror mycket på kocken. Det lokala Skogås Sushi ett stenkast från Mariakyrkan där jag jobbar är bra och med åren har de blivit allt mer jämna och stabila i kvalitén. Men har man vägarna in till Stockholms innerstad och är sugen på sushi så finns ett riktigt kanonställe på Storgatan 16: Sushi Shop. Det är ett hål i väggen med ett fåtal sittplatser men deras sushi är otroligt god och den är vackert upplagd. Den är inte dyrare än någon annanstans (95 kronor för 12 bitar) och man får således mycket pang för pengarna.

Rekommenderas å det varmaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar