måndag 6 juli 2015

Delmål uppnått - 90 kg

 photo delmal_zps93ifi4qp.jpg
Idag vägde jag in mig på 89,7 kg och uppnådde därmed mitt sista delmål. Nu är slutspurten att nå målvikten på 85 kg. Jag har i och med dagens invägning med pytteliten marginal gått ner 46 kg sedan början på juni förra året. Jag trodde att det kanske, kanske skulle gå att gå ner hälften av detta på ett par - så jag är självklart väldigt, väldigt glad över hur fort det gått. 

Säkert som Amen i Kyrkan kommer jag nu gå upp över nittio igen med råge eftersom en vecka med födelsedagsfirande (jag fyller 40) i Belgien - landet som flödar över av öl, kött och choklad - ligger framför mig. Men bara det faktum att jag varit nere och nosat under nittiostrecket fyller mig med tillförsikt. So what, om jag går upp till... Ska vi säga 95? Spelar ingen roll. Jag går ner det igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar